27/3 - 18:27

hej alla:D kom hem från gamleby igår och har inte hunnit/orkat skriva. blev inte så mycket sömn där. jag och sofia var mest uppe osv.tänkte berätta lite om veckan..
måndag:
satte alarm vid klockan 05.30.eftersom vi skulle vara där kvart i 7. när alarmet ringer tror jag att jag trycker på snooze,men nej. då hade jag råkat stänga av alarmet.. jag vaknar igen runt 06.17? jag får panik och skriker som fan. min mamma som skulle lämna mig i skolan tar det lugnt och allt,medan jag springer som en jävla höna i lägenheten. tror inte hon kommer kunna fixa sig i tid,så börjar man tjafsa lite med henne. men jo,vi hann iväg och var i skolan prick kvart i. bussen åkte iväg till gamleby runt 08.00. sen åkte vi buss i ca. 5 timmar och var framme i gamleby runt 12/13.00?
sen kom vi äntligen fram, vi tog ut allt bagage och jag,som var nyckelansvarig fick gå och hämta ut nyckeln till vårt rum,vi la in alla resväskorna i rummet sen stack vi och käka. (om jag minns rätt) efter det,skulle min grupp, grupp 6 gå ut och vandra! jag och arnela hade converse på oss, och vi skulle upp i ngt berg och leta efter troll? haha,det var ca 1 meter snö,och varje steg man tog sjönk man ner.så vi gick sura hela vägen. efter den söta vandringen bytte vi om, duscha fötterna och byta skor! efter det fick vi massa information,sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde.. senare på kvällen var alla i sovhuset, axel hade sina högtalare med sig så deras rum var det fullt med folk. det var typ bara jag och arnela av tjejerna där inne som dansa. det var iaf riktigt roligt. sen klockan halv tio tror jag,skulle alla va på rummen och då bäddade vi och fixade lite. senare mot kvällen/natten la sig fanny och arnela,medans jag och sofia var uppe. vi ville så klart hitta på ngt bus,så vi tar tandkräm och sprutar i fannys huvud. hon väcktes av att vi skratta som galningar och hon fick ju inte lite damp.. hon fick utslag av tandkrämen också,hon fick det 1 min efter att vi hade lagt det. vet inte om det är av tandkrämen.. sen somna sofia i min säng.
tisdag:
vaknade av att det kändes som att min rygg var sne eller ngt,för jag fick ligga längst in till väggen. vi tog snabbt på oss kläder sen stack vi och käka frukost. efter det stack vi till bilden,vi skulle göra masker av gips. vi fick dränka huvudet i matolja,sen fick man jobba 2 och två. jag gjorde först mask på fanny,sen hon på mig.bild kommer senare. fannys ögonfransar fastnade typ i masken när man drog av den och det gjorde skit ont! sen fick vi måla och dekorera de. efter bilden,kollade vi på en riktigt dålig film som hette Kingdom of heaven. riktigt tråkig. somnade även på filmen och sov i en timme. var ändå skönt för att jag var jättetrött. efter filmen skulle man svara på några frågor om filmen. efter det,stack vi och käka. sen skulle jag egentligen till gamleby (staden), men det regnade och jag orkade inte. istället stanna jag och arnela i sovhuset och dansade.. ovanligt? sen vid halv 10 fick man gå in till rummen. om man skrek och inte var tyst på natten kom lärarna in,och då lurade vi alltid att man sov,för man pallar inte få skit. och det var alltid jag och sofia som gjorde att lärarna fick komma.dem andra sov. sov faktiskt själv denna natten som var jätteskönt,slapp ligga intryckt till väggen hela natten..
onsdag:
vaknade runt 07.00,tog på oss, åt frukost, gick in till rummet,fixade ansiktet med olika produkter,sen stack till skolhuset. - en sammanfattning av morgonen,haha :D vi skulle ha hkk, hemkunskap. läraren var en sur gammal tant,och man blev trött av henne.hon gav dålig energi. men vi skulle göra tortilla, tztatsiki och falafel. det enda som var gott var tzatsikin. efter det tror jag vi åt,kommer inte ihåg. resten kommer jag inte heller ihåg. men kvällen var lite konstig. mycket bråk! skratta, men även grät mycket. tack till alla som finns,jag älskar er!♥ sen det vanliga,in på rummen..
torsdag:
vakna,åt, ja, som vanligt. efter det skulle vi ha slöjd, jag hade syslöjd:D gjorde ett pennskrin,och hon läraren var också konstig. sprang runder med arnela,vi var skit taggade till discot som skulle va denna kvällen. sen runt 5 gick vi till rummen och gjorde v oss. bild kommer senare.. sen får man höra att många hade sakt att jag och fanny var skit snygga och söta och sånt.man bara okeeeej?:$ sen i början hade vi lite problem med musiken,men sen då jävlar! jag och arnela dansade som två galningar.sen dansade många jumpstyle,det var skit kul! sen var det även några som försökte göra fanny avundsjuk? HAHAHAH,kan inte göra ngt annat än att skratta. de personerna har faktiskt skämt ut sig, de trodde att vi andra skulle bry oss? nej,inte direkt va :D knäckta ni blev. men palla lägga energi på såna. discot sluta runt 10,sen gick man in på sina rum. jag,sofia,fanny och arnela skulle egentligen busa denna natten,men det gick inte så bra.arnela gick och la sig vid 11,vi andra kollade på skräckfilm,sen skulle vi helt plötsligt ta ihop sängarna när marie louise kommer in: "vad i helvete håller ni på med?!", vi bara: "vi städar? :D" HAHAH,sen somna fanny.runt halv 2 eller ngt somna jag och sofia.
fredag:
sista dagen..:( vaknade vid kvart i 7. vi skulle städa allt och sånt. jag skulle äta halv 8,medans de andra städade.för jag var nyckelansvarig. när jag kom tillbaka hade de fixat det mesta.sen stack de och åt.sen fick jag städa resten. jag hörde att han mannen som gick runt och kollade var petig.så jag skyndar mig,tar fram moppen och snabbt skurar golvet. sen när han kom in,gick han runt i rummet.sen när han rörde på golvet han bara: "renaste golvet idag!" jag blev skit glad,för jag trodde inte vi blev godkända.men jo,det blev vi!:D sen gick jag och hade slöjd,gjorde klart det sista på pennskrinet sen gjorde jag en kudde. läraren blev sur för man inte fick rota i hennes rum och ta saker. för jag och fanny hade tagit sånt bomull. men vi brydde oss inte. sen när vi var klarar fick vi gå ut och vänta tills vi skulle äta. jag och arnela typ höll på att skoja och hålla på och sånt.sen spriner jag över en soffa,så välter hela och jag typ stuka min tumme.men den tönten bara skatta:( haha. sen sov jag,fanny och arnela i en halv timme typ i sofforna. sen åt vi,sen tog vi bussen hem.. kommer sakna det!
veckan har varit riktig rolig. med både bråk, skitsnack men även mycket skratt!
GAMLEBY 2010 (L)
/ mia(k)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0